Pages

Followers

Friday 1 June 2012

Reunion a.k.a bertemu kembali


Musim cuti bebudak U bakal menjelang tiba. Kalau bebudak Ijazah kt UPSI, tinggal baki 2 minggu lagi, kalau yg first week dah habis exam, tinggal 1 minggu lagi (untung weh hbs exam awal)..Tapi untuk student diploma, mereka dah nak start new sem nie..jgn jeles taw.. =)



Actually, 
Kebiasaannya kalau cuti semester nie, hamba dan kawan - kawan hamba nie akan mengadakan reunion yang bertempat di KB Mall. Untuk pengetahuan adik - adik , kakak - kakak dan abang - abang yang comel sekalian, KB Mall nie merupakan tempat common bagi remaja - remaja sebaya dengan hamba untuk berkumpul dengan kawan - kawan yang lama terpisah. KB Mall nie dikira strategik la sebab semua jenis kedai ada kat dalam tue. Food court, tempat soping dan macam - macam lagi la. Tapi, kalau bagi anda - anda semua yang sudah biasa pergi BTS, Midvalley dan seangkatan dengannya, KB Mall ini hanya biasa2 sahaja bagi anda. kecik jer, hanya manusia jakun seperti hamba jer akan sesat. (teringat kenangan tak jumpa carik  pintu keluar semasa pergi Midvalley ) 

Rindu kat Kelantan. Kenapa x boleh praktikal kat Kelantan?

BTW, kali nie bukan nak cito pasal shopping complex yang TOP di Mesia. Tapi, hamba nak citer pasal REUNION. Bukan juga nak citer pasal maksud REUNION mengikut Kamus Dewan Edisi Ke4, tapi nak cerita pasal nanti cuti semester nie, hamba tak boleh pergi REUNION sebab hamba akan berpraktikal.

Reunion dengan kawan2 MRSM Kuala Krai memang best. Padahal aktiviti masa reunion tu biasa2 sajer. Makan kat food court, pastu jalan2. Masuk waktu Zohor, then pergi Solat. Nak dekat Asar, pulang ke rumah. Biasa saja. Tapi, yang menjadikan reunion itu bermakna bagi hamba ialah individu - individu yang menghadiri reunion tersebut. Mereka ialah kawan - kawan yang sanggup bersusah payah demi saya semasa di MRSM dulu.  Selama 2-5 tahun kami bersama. 2 - 5 tahun tu bukan tempoh masa yang pendek tau. Banyak suka - duka yang telah kami lalui bersama. 


special to my beloved friends

Jadi, bila ada reunion, hamba sanggup menaiki bas dari Pasir Puteh ke Kota Bharu yang mengambil masa 40 minit dan menghabiskan sebanyak RM 6.50. Kerana apa? Kerana nak berjumpa dengan kawan2 sekalian.....


                                                               :
                                                               :
pic of us .
.
.
.
.
.
.
.

walaupun kami dilarang mengambil gambar disini, tapi kami pershaitonkan semua itu.
Jahat tak?

.
.
.
.
.
.
.


eating2 at food court

                                                               
So, sekiranya kawan2 mengadakan reunion, hamba dah tak boleh join untuk sesi kali nie.Sedih? tak sedih pun kerana hamba ada misi yang perlu diselesaikan iaitu praktikal. Misi hamba ini sangat penting iaitu ingin mendidik anak - anak bangsa.


So, selamat bereunion kawan2 sekalian yerpppp.....


~~Marilah kita bersahabat keran ALLAH~~


notakaki~~PRAKTIKAL in mood~~


semua gambar2 reunion dicurik dari FB Hafizah Tamagi .....

2 comments:

  1. alaaaa...nak jupo yaya sob3

    ReplyDelete
  2. @nadiah :: saya pun nok jupo awk jugok..rindu rindu rindu... <3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...