Pages

Followers

Wednesday 26 October 2011

cara mudah untuk bersenam

assalamualaikum w.b
hahahaha........sebenarnya,sy ni kepenatan dan lutut terketar-ketak disebabkan oleh baru lps exercise(lagi-lagi exercise)....plan nak p jogging tapi yang cik ya geramnya ada org kt tmpay yg saya nak jogging...walaupun tu bukan jalan kepunyaan saya,tapi sy tak nak org lalu lalang kt situ semasa sy berjogging..segan-silu taw tmbh2x depan lelaki....laen lah kalau saya ni lelaki,badan tough mcm ozil(emcem),kalau perempuan lalu sy akan lari semakin laju because i want to show my toughness...lari topik lak!!!
my ozil




ok..back 2 topic....
senaman yg saya maksudkan naik turun tangga..(hah!!!!tangga)


tangga yg sesuai untuk exercise
yer..tangga....x kenal tangga?ni dia saya tunjukkan..
tapi korunk jgn guna tangga ni lak,naik terpele'ok(tersungkur kang)..
tangga hiasan
nak taw naper sy ckp naik tangga senaman yang mudah...the reasons are:
  • praktikal.bila2x masa boleh digunakan sama ada malam,siang,panas,hujan,waktu ada petir, dan bila2x masa yg korang suka
  • kedua sebab tidak memerlukan kita mengelaurkan sebarang wang.xyah la dok p gym tiap2x hr,wat hbs pitis jer....
  • yg ketiga sbb berkesan.kalau korang dan naik tangga sampai tingkt 3 dh terjelir2x lidah menahan keletihan.
tapi ada  keburukannya pom ada jgk.
  • senaman yg tidak menarik
  • bosan
  • terlebih penat
hai.kalau dh mls mcm2x alasan kita akan bagi.Tapi sebenarnya ,kalau kita bertekad untuk mengamalkan gaya hidup sihat,kita akan menjadi lebih kreatif dalam melakukan senaman.betul tak???




1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...