Pages

Followers

Monday 24 October 2011

Saya suka bila cikgu..............

Assalamualaikum w.b...
Hye......tiba-tiba teringtkan cikgu-cikgu sekolah dulu.Sekolah rendah,sekolah menengah,matrik..owh..i miss them so much tp ada la certian2x cikgu yg aku x berapa gemarkan dia punya sikap (x bai taw nadia)..
Why I miss my teacher...Apa yg saya suka pasal ckgu saya dulu..now,Lets check it out...

Saya suka bila ckgu......

  • Ingt nama saya 
Korang msti suka kan kalau cikgu ingt nama korang.Kat sekolah rendah dulu,sy mmg femes (perasan).Tapi ada sebab la,maybe sbb most ckgu kat situ tempah baju dgn mak sedara sy iaitu Che pah.Ok.fine.sila ketawa....tp yg pntg ckgu igt la kan..tmbhn kt sekolh rndah dulu,ak aktif,muka x taw malu la,biasala,,,hehhe..

Naik sekolah menengah,masa form 1,x der sorg ckgu pom yg ingt nama say.Rasa mcm x dihargai.Cikgu yg igt nama saya ialah cikgu homeroom la.Baik orangnya.Cikgu Faridah (hrp dia x baca entry ni.).Beliau mengajar subjek matematik.Sy suka cikgu ni.Masa f1 mmg aku lasom x femes.Pertama sbb result terok,kedua sbb pendiam.So,x da sbb kan ckgu nk igt sy..hehee

ok.masa f2,dh ada peningkatan.Cikgu yg ingt nama sy ialah Cikgu Nik Fatihan (manis orgnya).Beliau pun mengajar matematik.Walaupun sy kecut perut belajar dengan dia sbb cikgu ni suka soal dan panggil nama.Saya selalu la kena sbb dulu mmg slom la bab-bab matematk.Fail mmg dalam tgn masa zmn kecik2x dulu.

Naik f3 pom ada peningkatan.Pn Ruhaida (comel dan ajar sains)Teacer Marliza(comel orgnya),Cikgu Fadhil(ajar bm,kelakar orgnya sbb suka wat lawak).I like....................

Naik f4 sbb bertukr cikgu homeroom,jd ada la ckgu lain yg ingt nama i.Namanya Mama Ida.Mengajat math jgk

*ckgu matematik yg mengajar sy kebanyakan ingt semua nama  pelajarnya*
-Cigu Faridah
-Cikgu Is
-Cikgu Nik Fatihan
-Mama Ida


Naik f5 la paling saya suka,ramai cikgu ingt nama saya.........suka sangt......rasa mcm dihargai..i miss my MRSM kk.......cikgu fadhil,ustz khaidir,ckgu faridah bio,ckgu roslina,ckgu ruhaida,cikgu is,teacher hilda....

AKAN TETAPI,ada juga sikap cikgu yg aku x suka iaitu dia suka berbual dgn student cun jer,student yg porah mcm aku ni dia x amik kish sgt..grrrrrrrrr..tp dulu la...masa sy lower form dulu la sy comot,skrg dh cun ok..(bukan perasan,tp memuji anugerah ALLAH berikan kpd saya,semua org cntik)...mmg sy x suka ckgu tu..nseb baik sy dpt A sbjek dia masa exm PMR...opssssss...tercakap sdh..tp skrg dh x dndm dh..x baik taw berdendam,gelap hati..................
bila sy jadi cikgu nnti,sy berhrp sy akan menjadi guru yang bermkna kpd anak murid sy.Biar diorg rasa yg sy menyayangi diorg.


ok..ni jer utk entry kali ni..LAST but not least,jasamu akan kukenang cikgu........
tata^titi^tutu.....................salam


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...