Pages

Followers

Friday 13 April 2012

my first experience as a teacher ;)

Apa khbar anda semua hari ini?Andai sihat lafazkanlah kalimah Alhamdulillah,andai sakit lafazakanlah kalimah Alhamdulillah juga kerana dengan kesakitan yang kita dapat,insyaALLAH dosa-dosa kecil akan terhapus.~Amin~

hari ini dah masuk hari Sabtu.Malam nie dah nak naik bas kat Pasir Puteh.Sadis kan?Perjuangan  mencari ilmu perlu diteruskan.Mahu tak mahu,kena p jugak.Orang lain nak fly kat Rusia pun tak kecoh,ko nak naik bas p Tanjung Malim pun siap apdate enrty lagi (ketuk kepala sendiri).Sebut Rusia,teringat kat my super duper lovely friends terutama sekali Nadiah.Apa khabar dia di sana.Cabaran yang dihadapi oleh beliau lagi hebat dari saya.Belajar di tempat orang,dalam cuaca yang sejuk,amek medic lagi.Dalam satu hari tidur 1-2 jam jew.oh man.kalau bandingkan diri aku nie,cabaran aku tidak seberapa pun.Cabaran aku hanyalah sikap aku sendiri jer yamg malas.

Panjang bebenor intro yew.

Ok.Selepas habis sesi mikroteaching di SMK Cherang Ruku,maka selesai sudah lah sebahagian daripada tugasan KPD aku.Tunggu nak buat Refleksi jer.Bila tengok video tu balik,rasa kelakar kot.hehehe.First n foremost,a special thanks to the teachers of SMKCR for giving the chances for us to teach their student (penat cakap BI,grammar terabur,lap peluh ckit).Terutama sekali pada CIKGU KHAIRIYAH,CIKGU ZALANI DAN CIKGU ZAKARIA.Mereka adalah guru-guru yang hebat.Whay i say like that?Ini kerana mereka membimbing saya dan rakan saya dengan penuh berhemah dan mereka tidak pernah memandang saya dan rakan saya dengan pandangan yang pelik jew.Ye la biasanya kalau cikgu2 baru ni,biasanya kena buli,sindir dan bagai2 lagi.Ini cerita dari kawan yang nak pergi mintak mikroteaching kat sekolah.Diorang siap kena marah lagi.Kalau tak nak bagi,janganlah marah kan.Cakap dengan cara baik.

Selain itu,terima kasih kat pelajar-pelajar 1 Ugama yang memberikan kerjasam pada saya walaupun tidak diminta.Syok yew jadi cikgu.Berbaloi juga yew p mikro kat sekolah.Dapat anak murid baru.Mereka2 adalah my first student in my lyfe.

p/s;nak upload gambar,tapi broad band kesayangan amatlah slow.


Yang seronoknya,saya dah terima mesej dari anak murid saya yang menyatakan semua pelajar 1U merindui saya.so sweet.muahaaa.terharu beb.ni first time la saya mengalami perasaan terharu begini.biasanya terharu benda2 laen.hehehe.


 to all 1U students,i miss u too.the most important thing is dont be naughty.respect ur parents n your teachers.study smart n study hard.Yang paling utama sayangi ALLAH dan RASULULLAH S.A.W.InsyaALLAH jiwa anda akan bahagia. ;)


notakaki~tak mahu melihat anak murid lari dari rumah mengikut teman lelaki :(

2 comments:

  1. salam yaya!
    alhamdulillah sy sihat walafiat je kat sini..
    yaya ni, cabaran kat sini xde la steruk yg awk byangkan..
    apepun, smua org ade cabaran masing2..
    Allah dah letak sesuai ngn kemampuan kita memasing..
    kalo sy diletak ditempat awk, blum tentu sy mampu..
    miss u fren...

    wah, dah ade anak murid sendiri..
    best of luck yaya!
    smoga dipermudah sgala urusan awk..^___^

    ReplyDelete
  2. ler..cahata ketenangan ni blog awk ko..sy igtkea sapo dio la..dok kobek jugok hr tu profilr awk tp x jupo pom ownwer dio sebenar..aiyyyaa...malunyo..igtkea awk x dok bloggg....

    x lama lag awk pom akan ada pesakit sendiri jugak..hehheheheheh
    Tq nadiah 4 ur support..awk pom sama...semoga dpermudahkan urusan oleh ALLAH..luv u..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...