Pages

Followers

Wednesday 18 April 2012

Lets change



Masa tengah view post kat wall FB,tiba-tiba saya tertarik dengan link yang telah dishare.Jom kita view kat sini pulak.;)




i Have a friend.(tetiba speaking).Namanya rahsia.Dia cool dan tenang.Bila tanya dia,awak tak terasa hati ker dengan apa yang sifulan tu buat kat awk?She says "tak lah biasa je".Oh man,saya yang melihatnya ni pun rasa macam terkilan dengan tindakan sifulan tue tapi kawan saya ni cool jer.Tapi hasilnya,dia meraih kebahagiaan walaupun diperlakukan sebegini rupa.

So,kalau kita fikir balik buat apa kita nak bersedih kan dengan apa yang orang buat kat kita.Kita sepatutnya happy sebab ALLAH nak uji kita.Maka dengan ujian itu,secara tidak langsung kita akan dapat ganjarannya.


Kemarahan kita kepada seseorang akan memudaratkan kita sendiri lebih daripada orang yang kita marahkan. Justeru, memaafkan adalah langkah yang paling baik – bukan sahaja untuk orang lain tetapi untuk diri kita sendiri. Ertinya, memaafkan orang lain samalah seperti memaafkan diri sendiri. Diri kita akan menjadi lebih tenang, ceria dan stabil apabila memaafkan ’musuh-musuh’ kita. 

from http://genta-rasa.com/2009/10/07/jangan-marah/

So,lets change Wan Nur Nadia.Bila kita marah,kita sudah membazirkan saat-saat keindahan dalam hidup kita.
 
agak,bila tengok gambar nie,korang marah tak.Tersenyum sorang2 saya tengok gambar nie ;).Comelnya.

notakaki~saya rindu kucing saya~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...